Ons gezin

Ons gezin

zondag 25 oktober 2015

Vakantie voorbij

Een week, hij vliegt voorbij net zoals de maanden en jaren zich in een snel tempo opvolgen.

Afgelopen dagen waren rustig, we hebben maar weinig ondernomen.
Na een zaterdag in Rotterdam en een zondagmiddag in het bos hebben we nog wat gewinkeld en de laatste dingen voor de winter gekocht.
Puberdochter had nog een jas nodig die we gelukkig snel gevonden hadden, het brein van onze 14 jarige maakt overuren dus het mag bijna een wonder heten dat ze zo snel een keuze kon maken.
Puberzoon moest echt bijkomen van 8 weken brugklas en vond dat vakantie ook echt vakantie was.
Ik dacht daar nog wel een klein beetje anders over, ik hoopte dat hij zou inzien dat nu vooruit leren je op een voorsprong in de schoolweek zou zetten. Aangezien puberdochter het een en ander moest inhalen omdat ze een fantastische musical week mee mocht beleven werd er regelmatig een leeruurtje gepland.
Toch moesten we vanmorgen constateren dat het huiswerk wat er stond voor komende week nog niet in orde was.
Ik wilde dat hij na kerktijd een uurtje zich tot Engels leerwerk zou zetten, dus het boek ging mee naar oma en opa.
Dus met boeken werd er naar Whuizen gereden, de weerzin straalde er vanaf maar uit eindelijk werd er toch een uurtje geleerd.
Prinssesacht dacht het hare er van en prijst zich gelukkig dat zij nog maar in groep 5 zit.
Mam ik wil echt niet slimmer worden vertelde ze vanmiddag, toen ik daar wat op door vroeg kwam er een heerlijke reactie.
Hoe harder ik mijn best doe en hoe meer ik nu leer, zoveel sneller moet ik naar het "altena" en dan is het afgelopen met lang leve de lol en alle middagen afspreken.
Dus ik doe minder goed mijn best en dan blijf ik gewoon bij mijn vriendinnen in de klas.
Ik weet niet wat ze van alle pluswerkboekjes en verrijkingsstof denkt maar het is te hopen dat ze dit morgen weer vergeten is ;)

Morgenochtend gaan we met frisse moed weer om 7.00 uit ons bed, klaar voor een weekje school, met als toetje een weekendje Zeeland in het verschiet ( of was het nu toch nog Zuid Holland)






Geen opmerkingen:

Een reactie posten